zaterdag 4 juli 2009

Zaterdag 4 juli 2009 in htet Ziekenhuis

Even een snelle update want ik ben nog in het ziekenhuis en ben snel moe.

De operatie viel mee. Uiteindelijk hebben ze m'n kaak toch niet doorgezaagd. Het was ook een andere dokter die de operatie deed. Voor de vulling van hebben ze een stuk stuk vel uit de binnenkant van m'n bovenbeen gehaald. En het aparte is dat ik daar meer last van heb dan m'n tong. Maar eigenlijk ik heb geen pijn hoor (behalve hoofdpijn?!) , ik weet niet wat ze in die sonde voeding doen, ik ben suf en moe maar ik voel niets :-)

Ze hebben m'n lymfeklieren uit m'n linkerhals weggehaald. Die kant is nu een beetje gezwollen, met een flink litteken.

Ik adem gedeeltelijk door een canule, een buisje in m'n keel, maar die hebben ze vanochtend "getopt"(?) Er zit nu een soort kurk in, die ik er uit kan halen als dat nodig is. Nu adem ik eigenlijk weer, eh, 'gewoon'. En ik kan ook al weer een klein beetje praten!

Ik ben uit bed, dit tik ik op een computer in een kamer aan het begin van de gang (ik lig aan het eind). Nou was ik de laatste paar maanden al niet meer zo goed op de 100m sprint, maar zo'n gang duurt eventjes om door te lopen ;-)

Pff, ben alweer moe dus ik ga stoppen. Ik hoop dat het een beetje te volgen was.

De interessante foto's komen volgende keer wel Melvin hahaha.

4 opmerkingen:

  1. Onwijs gaaf om wat van je te horen!! Enig idee wanneer je krijgt te horen of de operatie geslaagd is en alle kanker uit je tong gesneden is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Peter goed om te horen dat de operatie goed gegaan is en mooi dat ze je kaak met rust hebben gelaten. Ja zo'n gang is lang na zoiets, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik hoop dat je snel verder herstelt maar so far so good lijkt me. Groetjes, Nico

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Peter,

    Fijn om weer van je te horen na de operatie; we hebben veel aan je gedacht en in spanning op bericht van je gewacht. We zijn blij dat de eerste berichten positief zijn! Vanaf nu gaat het hopelijk weer bergopwaarts! Veel sterkte de komende dagen; we houden contact!

    Martijn en Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey Peet,
    Super dat het zo goed gaat op zo'n korte termijn.
    Als je uit het ziekenhuis komt gaan we samen sporten, je hebt nu ongeveer mijn conditie en dan val ik minder op!

    Ik zie je morgenavond weer even, met de kids dit keer. Ze vonden je er niet eens eng uitzien op de foto's dus dat is al weer een extra meevaller.

    Mzzl
    Je broertie.

    BeantwoordenVerwijderen