dinsdag 28 juli 2009

Dinsdag 28 juli, alles okay

Afgelopen donderdag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een laatste uitslag en een eerste controle. Gelukkig is de uitslag negatief: er zijn geen uitzaaiingen gevonden in het laatste sample dat ze genomen hebben. Dat betekent dat ik niet bestraald hoef te worden :-) Over vier weken alweer is de volgende controle.

M'n tong geneest goed, er zitten nog allemaal hechtingen in maar die zullen vanzelf verdwijnen.

Ook het gat van m'n tracheotomie is praktisch dicht en het verband is er nu af. Nu hoef ik niet meer zo moeilijk te doen onder de douche.

Ik ben nu ook van de vloeibare bijvoeding af, ik kan weer zo'n beetje alles eten zonder me te verslikken. M'n smaak is zoals was te verwachten gehalveerd, maar ach, ik ging toch meer voor de kwantiteit ;-)

Praten gaat steeds beter hoewel sommige woorden moeilijk zijn (zoals "krat", ik heb geen rollende 'r' meer na een keelklank, "praten" gaat daarentegen wel goed). Ik heb nog steeds het gevoel dat ik met een hele dikke tong praat, ik moet me concentreren tijdens het praten. Het zal nog wel even duren voor ik daar helemaal aan gewend ben. Misschien is het wel beter ook, zo leer ik eerst na te denken voor ik wat zeg.

Ik slik bijna geen pijnstillers meer, ik voel me niet meer zo ziek maar ik ben nog wel snel moe. Binnenkort ga ik eens van huis inloggen op m'n werk. Er zal wel een berg emails op me staan te wachten!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,

    Fantastisch nieuws om te horen dat je niet bestraald hoeft te worden. Goed man!

    Groetjes,
    Nico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Peter,

    Fijn joh, dat het de goede kant op gaat!

    Martijn en Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen