donderdag 5 november 2009

Vrijdag de 13e

Zojuist viel de uitnodiging van het ziekenhuis op de deurmat. De operatie staat gepland op vrijdag de 13e. Gelukkig ben ik niet gelovig :-) Op donderdag wordt ik opgenomen.

En de tumor mag er uit hoor! Deze is veel pijnlijker dan de vorige en het wordt snel erger. Het voelt alsof 'ie ook snel groter wordt, hij groeit opzij en naar beneden. Het begint een flinke jongen te worden daar achter op m'n tong. Mensen beginnen het ook te merken aan mijn spraak.

Bij de vorige kon ik tot de operatie volstaan met 3x 500/20 mg. paracetamol/codeïne per dag, en tot anderhalve week geleden was dat ook dit keer nog voldoende. Maar ik moet nu al om de vier uur 1000/20 mg slikken. Dat is het maximum dat ik mag van de huisarts. Als de pijnstillers gaan werken kan ik nog wel eten maar toch nog wel met moeite. Ik ben zachte dingen gaan eten zoals witte broodjes met zoetigheid. Een broodje met kaas kan nog wel maar ik merk dat ik die toch liever laat liggen. Het duurt nog een week voordat ik geopereerd word, ik hoop dat het niet veel erger wordt de komende dagen want dan zal ik toch iets sterkers moeten gaan vragen.

Door al die medicijnen ben ik ook behoorlijk suf, ik zit een beetje als een zombie de hele dag achter de computer.

1 opmerking:

  1. Hallo Peter,
    Je kent mij niet... maar ik ben op je blog terechtgekomen omdat bij mijn vader ook tongkanker is geconstateerd. Omdat ik bang ben voor er gaat gebeuren en hoe hij eruit zal gaan zien ging ik googlen en zo kwam ik hier terecht. Ik heb veel aan je site gehad. Ook de foto's. Want mijn vader wordt 1 dec. geopereerd en dan heb ik al een beetje een idee wat ik kan verwachten, hoe hij eruit zal kunnen gaan zien. Want heftig is het allemaal wel. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Ik wens jou heel veel sterkte en beterschap.
    Groetjes van Lia.

    BeantwoordenVerwijderen