donderdag 22 oktober 2009

Dus

Vandaag kreeg ik de uitslag van de kijkoperatie. Die is niet goed. Het was fijn dat (grote) Mark met me mee wilde gaan. Er zit inderdaad een nieuwe tumor achterop mijn tong. Direkt na de kijkoperatie had ik nog een beetje hoop omdat er niets gevonden werd. Echter, in het weefsel dat weggehaald is zijn toch kankercellen ontdekt. Waarschijnlijk heeft een losgeraakte kankercel op weg naar nu niet meer bestaande lymfeklieren zich achter op mijn tong genesteld. Waar het blijkbaar goed toeven is.

De afgelopen weken zijn voor mij een achtbaan van emoties geweest van het eerste negatieve bericht over de mri via de hoop na de kijkoperatie tot nu deze uitslag met intense relationele problemen, op de achtergrond wil ik bijna schrijven, maar daarnaast is denk ik een betere beschrijving.

De pijn in mijn wang en achter in mijn keel en de tintelingen in mijn tong, het drukkende gevoel rond mijn linkeroog en de matige hoofdpijn kunnen uitstralingen zijn van de tumor. Met pijnstillers kan ik dat goed onderdrukken, ik heb er niet veel van nodig. Gelukkig. En ik eet ook nog goed ;-)

Omdat ik Mark straks weer weken niet zal zien mag ik van Mieke dit weekend Mark een dagje extra hebben. Dat wil dus zeggen: de komende twee dagen heb ik Mark, en joepie, dat is fijn!

3 opmerkingen:

  1. Geniet maar lekker van dat ventje de komende dagen!
    Zie jou daarna nog wel een keer.
    Kus, Ka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shit... En dat juist na dat die kijkoperatie in eerste instantie zo'n positief resultaat leek te hebben. Wat is nu het aanvalsplan? Geniet van je zoontje de komende dagen en take care.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, Peet, zucht, wat vreselijk! Net als Nico ben ik erg benieuwd wat het plan van aanpak is.
    Geniet van Mark en van het weekend.

    Liefs, Birgit
    xxx000

    BeantwoordenVerwijderen