zaterdag 7 november 2009

Pijn

Sjezus, wat begint die tumor pijn te doen! Gisteren heb ik aan mijn huisarts een sterker middel gevraagd want ik trok het gewoonweg niet op 6x1000/20 mg paracetamol/codeïne. Hij heeft mij oxycodon voorgeschreven dat redelijk helpt, maar waar ik verschrikkelijk suf van wordt. Het goedje wordt geacht twaalf uur te werken, ik mag er twee van per dag. Helaas moet ik daarnaast toch nog iets extra nemen tegen de pijn. Om die redenen heb ik gistermiddag besloten dat Mark beter bij Mieke kon slapen.

De tumor bestaat nu uit twee knikkers, één aan de zijkant en één onder mijn tong, achterin. Het is met name de knikker aan de onderkant waar ik me zorgen over maak. Die zat er een maand geleden nog niet voor zover ik mij kan herinneren. In ieder geval zeker niet zo groot. En wat moeten ze in hemelsnaam doen om die weg te halen...?

Eten en praten gaat steeds slechter. Ton belde net en voor ik een redelijk gesprek kon voeren moest ik eerst mijn mond spoelen. Mijn speeksel is een dikke slijm en in combinatie met pijn en een dikke tong ben ik onverstaanbaar. Om niet af te vallen ben ik vloeibare bijvoeding gaan drinken. Die had ik nog over van de vorige operatie. En dat smaakt helemaal niet slecht. Gelukkig.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Peter,

    Het is natuurlijk niet je beste verjaardag ooit (understatement of the year denk ik ;-( maar ondanks dat: gefeliciteerd met je verjaardag! Die operatie komt zo te lezen geen dag te vroeg en ik hoop dat ze deze keer dat ding definitief verwijderen...

    Groet,
    Nico

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Peter,

    Gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad met je familie.
    Doe je best van de week (en dat moet je chirurg natuurlijk ook doen).

    Groet,
    Melvin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Peet,

    Heel veel succes met je operatie! Net als Nico, hoop ik dat deze keer echt alles weggehaald wordt!!

    Sterkte ermee!
    Veel liefs, Birgit
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen